Moje działania ukierunkowane są w taki sposób, by wspomagać rozwój i równolegle wyrównywać wszelkie deficyty zaburzające jego harmonię.
Każde dziecko jest inne, każde wyjątkowe
i każde zasługuje na to co najlepsze.
Dokładnie to staram się dawać z siebie.
Bo kocham to co robię.


O mnie
Jestem fizjoterapeutką i terapeutką integracji sensorycznej. Studia magisterskie na kierunku fizjoterapia ukończyłam w Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu. Następnie rozpoczęłam studia doktoranckie w Akademii Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie, które zakończyłam uzyskując tytuł doktora broniąc pracę doktorską pt: ”Asymetria posturalna a rozwój ruchowy, procesy sensoryczne oraz temperament niemowląt”
Fizjosensorycznie to przestrzeń dla wszystkich osób zainteresowanych tematyką wspierania rozwoju dzieci i niemowląt.
Co sprawiło, że jestem tu gdzie jestem?
Kiedy myślałam o tym, co chciałabym robić w życiu i kim chciałabym być odpowiedź była jedna “chcę pomagać innym”. Nie od razu wiedziałam, że będzie to fizjoterapia, ale kiedy już wybrałam tę drogę – wiedziałam, że to jest to co chcę w życiu robić!
Od początku swojej edukacji szczególną uwagę zwracałam na poszerzenie wiedzy z zakresu pediatrii i neurorehabilitacji, którą dziś wykorzystuję i doskonalę nie tylko w pracy z pacjentem, ale też odbywając szkolenia oraz biorąc udział w licznych konferencjach naukowych z zakresu fizjoterapii.
Swoje doświadczenie w pracy z najmłodszymi zdobywałam w warszawskich szpitalach dziecięcych, przedszkolach integracyjnych, a także na wyjazdowych turnusach rehabilitacyjnych, gdzie pracowałam głównie z dziećmi z autyzmem, mózgowym porażeniem oraz wadami genetycznymi.
Każdy sukces małego pacjenta jest zarówno moim sukcesem, który daje mi ogromną radość satysfakcję, szczególnie gdy powoduje uśmiech na twarzy dzieci i opiekunów. Staram się, by każda terapia była owocna pod względem efektów, ale też była frajdą dla malucha. W procesie terapii bardzo ważna jest dla mnie współpraca z rodzicami.
- Akademia Wychowania Fizycznego w Warszawie – Studia doktoranckie
- Akademia Wychowania Fizycznego we Wrocławiu – Fizjoterapia – Studia magisterskie
- Wyższa Szkoła Rehabilitacji w Warszawie – Fizjoterapia – Studia licencjackie
- Staż naukowy w Uniwersytecie Medycznym w Groningen w Holandii- Katedra Neurologii Rozwojowej (prowadzenie badań naukowych z zakresu oceny rozwoju ruchowego niemowląt, udział w szkoleniach i spotkaniach naukowych)
- MULTISENSORYKI – grupowy program wczesnego wspomagania rozwoju
- Osteopatia w pediatrii i neonatologii
- Trening relaksacyjny w profilaktyce i terapii
- Roczny staż diagnostyczny z zakresu Integracji Sensorycznej
- Sala Doświadczania Świata: koncepcja Snoezelen i możliwości jej zastosowania– szkolenie podstawowe
- Ramowy plan terapii dla poszczególnych dysfunkcji procesów Integracji Sensorycznej
- Fitness dla dzieci
- Centralne Zaburzenia Przetwarzania Słuchowego jako nowe spektrum zaburzeń na poziomie CUN
- KORP- Standaryzowane narzędzie do diagnozy funkcjonalne dziecka w wieku od 1 miesiąca do 9 roku życia
- Wstęp do Sensoplastyki
- Budowanie kontroli postawy u niemowląt z nieprawidłowym rozkładem napięcia mięśniowego
- Kurs NDT-Bobath Basic
- Badanie pacjenta w neurologii pediatrycznej
- Wczesna Interwencja. Elementy diagnozy i terapii dziecka w wieku 0-12 miesięcy z zaburzonym rozwojem psychoruchowy
- Terapia Ręki I i II stopień
- Integracja Sensoryczna I i II stopień
- Program percepcyjno – motoryczny „Move to Learn”
- Kinesiotaping
- PNF Podstawowy,
- PNF Rozwijający,
- PNF w Pediatrii
- Praktyczne wykorzystanie kombinezonów „SpiderSuit”
- Neurorozwojowa diagnoza i terapia dzieci z lekkimi zaburzeniami sensorycznymi i posturalno-motorycznymi
- Skuteczne metody oceny rozwoju dziecka
- Instytut „Pomnik – Centrum Zdrowia Dziecka”
- Szpital Dziecięcy prof. dr n.med J. Bogdanowicza (Oddział Patologii Noworodka i Niemowlęcia oraz Zakład Rehabilitacji)
- Niepubliczne Przedszkole Integracyjne Słoneczna Polana
- Niepubliczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna VIVO
- Centrum Fizjoterapii Dzieci i Dorosłych Acteve
- Centrum Terapii Saska
- Centrum Terapeutyczne UniqueCenter
NDT-Bobath
Terapeuta NDT-Bobath przeprowadza tzw. wspomagania, oddziałuje w ten sposób bezpośrednio poprzez swoje dłonie na ciało pacjenta.
Dzięki bezpośredniemu kontaktowi przez ręce terapeuty możliwa jest jednoczesna ocena napięcia mięśniowego, jego zmiany podczas ruchu, kontrolowanie przebiegu ruchu, jego zapoczątkowanie i następnie torowanie prawidłowej aktywności.
Oznacza to, że ćwiczony ruch powinien być możliwie zbliżony do prawidłowego ruchu. Plan postępowania terapeutycznego w tej metodzie ustalany jest dla każdego dziecka indywidualnie i dostosowany do jego możliwości i potrzeb.
Bardzo ważnym elementem metody NDT-Bobath jest instruktaż rodziców, który dotyczy pielęgnacji, postępowania w sytuacjach codziennych, zabawy nakierowanej na rozwój umiejętności adekwatnych do wieku, organizacji otoczenia, w którym przebywa dziecko, tak by pełniło funkcję stymulującą rozwój.
PNF
Ćwiczenia mają na celu zwiększyć siłę mięśni i zakres ruchów.
Ruchy stosowane w tej metodzie są zgodne z naturalną pracą mięśni i stawów. Każdy ruch odbywa się w trzech płaszczyznach, co wymusza zaangażowanie do pracy maksymalnej ilości włókien mięśniowych.
Koncepcja ta zakłada pozytywne nastawienie do pacjenta oraz jego problemu, globalne jego postrzeganie.
Integracja sensoryczna (SI)
Terapia SI odbywa się po przeprowadzeniu diagnozy Integracji Sensorycznej, która ma na celu ocenę przebiegu procesów sensorycznych i wskazanie obszarów i rodzajów zaburzeń. Diagnoza jest podstawą do dalszej terapii. (czytaj: Diagnoza Integracji Sensorycznej)
Terapia ma postać „naukowej zabawy” i polega na właściwym dawkowaniu odpowiednich bodźców sensorycznych, a także dostosowaniu ćwiczeń do wieku dziecka, tak by były w zgodzie z poszczególnymi krytycznymi okresami rozwojowymi. Dziecko staje przed zadaniami, które nie są dla niego ani zbyt łatwe, ani zbyt trudne, czyli stanowią wyzwanie, któremu można sprostać.
Zajęcia odbywają się w specjalnie przystosowanej sali wyposażonej w specjalistyczny sprzęt do terapii. Sama terapia nie jest wyuczonym i stale powtarzanym schematem ćwiczeń, ale „sztuką ciągłej analizy zachowania dziecka i permanentnego doboru i modyfikacji stosowanych zadań”.
W celu skorzystania z konsultacji fizjoterapeutycznej proszę o umówienie terminu wizyty
Obszary mojej pracy
Instruktaż pielęgnacyjny niemowląt
WIĘCEJ
Nauka prawidłowego podnoszenia, noszenia, odkładania, ubierania, rozbierania, zmian pieluszki u Maluszka. Propozycje zabaw wspierających rozwój motoryczny niemowlęcia.
Fizjoterapia dzieci i niemowląt
WIĘCEJ
Terapia z wykorzystaniem tradycyjnych i najnowszych metod fizjoterapii. Ukierunkowanie na potrzeby dziecka i rodziny. Terapia niemowląt z zaburzeniami napięcia mięśniowego (wzmożone i obniżone napięcie, asymetria)
Terapia
i diagnoza Integracji Sensorycznej
WIĘCEJ
Diagnoza SI składa się z 3 spotkań (wywiad z rodzicem, badanie dziecka i omówienie diagnozy). Każda terapia SI poprzedzona jest wnikliwą i przede wszystkim aktualną diagnozą procesów sensorycznych.
Terapia ręki
WIĘCEJ
Terapia ukierunkowana na rozwijanie motoryki małej, czyli zdolności manualnych dziecka, oraz poprawę ruchów precyzyjnych. Terapia pośrednio wpływa na mowę dziecka.
Zajęcia grupowe dla dzieci
i niemowląt
WIĘCEJ
Zajęcia grupowe ukierunkowane są na wspieranie rozwoju ruchowego i sensorycznego dzieci i niemowląt”. Głównym celem zajęć jest poprawa napięcia mięśniowego oraz stymulacja polisensoryczna ze szczególnym uwzględnieniem bazowych systemów sensorycznych
Szczegółowa
i kompleksowa diagnoza
Berta Bobath powiedziała kiedyś „Jak zbadasz, tak będziesz leczył”. Dokładna ocena rozwoju dziecka jest wstępem do sukcesywnej terapii.
Holistyczne spojrzenie na dziecko i jego potrzeby
Podczas diagnozy i terapii jako fizjoterapeutka zawsze patrzę na dziecko przez pryzmat integracji sensorycznej, która jest nieodłącznym elementem prawidłowego rozwoju ruchowego.
Indywidualne podejście
Podstawą mojej pracy jest zawsze dostosowanie metod do potrzeb i możliwości dziecka. Dzieci – nawet w podobnym wieku – znacząco różnią się możliwościami i funkcjonowaniem a przede wszystkim mają różne potrzeby. Dla mnie jako terapeuty niezmiernie ważne jest poznanie tych potrzeb i podążanie za nimi.
Współpraca
z rodzicem
Celem współpracy jest najczęściej szeroko rozumiane dobro dziecka. Kiedy rozpoczyna się proces terapii- jesteśmy teamem, który wspólnie pracuje nad osiągnięciem możliwie najlepszych efektów.
Budowanie pozytywnej relacji
i poczucia bezpieczeństwa
Aby relacja z dzieckiem i jego Rodzicem mogła być konstruktywna, staram się budować ją na silnych fundamentach wzajemnego porozumienia. Chcę by każde dziecko i jego Rodzic czuł się bezpiecznie w moim gabinecie. Każdy zasługuje na szacunek, zrozumienie i empatię.
Współpraca ze specjalistami
Pewne aspekty rozwoju dziecka wykraczają poza zakres moich kompetencji. Wówczas wspieram się współpracą z innymi specjalistami m.in. neurologiem, neurologopedą czy psychologiem. Dzięki temu wspólnymi siłami jesteśmy w stanie pomóc dziecku kompleksowo.